Hulpverleners overeenkomst

Hulpverleners overeenkomst

Je gaat in opdracht van EHBO Berkel-Enschot hulp verlenen.

 

Daarvoor willen we de volgende afspraken met elkaar maken.

 

Wat doen wij:

  • Wij zorgen dat je de materialen voorhanden hebt voor de nodige zorgverlening.;
  • Wij zorgen voor drank en versnaperingen tijdens de dienst.;
  • Wij zorgen voor een vergoeding van je maaltijd mocht je een dubbele dienst draaien. Te declareren via een declaratieformulier op onze website of het declaratieformulier dat in de zorgunit ligt. Vergeet de bonnen niet toe te voegen waar nodig. Declareren kan tot een maand na het evenement.;
  • Wij zorgen voor een parkeerkaart in de buurt van het evenement of vervoer ernaar toe vanuit een verzamelpunt.;
  • Wij bieden de mogelijkheid om je gemaakte kilometers te declareren via een declaratieformulier op onze website of het declaratieformulier dat in de zorgunit ligt. Dit kan tot een maand na het evenement.;
  • Wij zorgen voor begeleiding bij nieuwe hulpverleners.;
  • Wij zorgen voor werkkleding die voldoet aan de eisen in de veldnorm daar waar de hulpverlener dit zelf niet heeft.;
  • Wij gaan vertrouwelijk met je persoonlijke gegevens om.

Wat verwachten we van jou:

De evenementen hulpverlener

  • Je draagt zorg voor veilige, doelmatige en kwalitatief goede zorg aan de zorgvrager, zoals omschreven in de Veldnorm binnen de grenzen van je eigen deskundigheid.
  • Je staat open voor feedback en evaluatie van je eigen handelen en draagt waar mogelijk bij aan de verbetering van de kwaliteit van de zorgverlening door anderen.
  • Je meldt incidenten in de zorg waarbij (mogelijk) sprake is van een fout of een onveilige situatie direct aan je leidinggevende of zo nodig bij relevante instanties.
  • Je kunt je op een evenement te allen tijden legitimeren als zorgverlener.

Competenties en bekwaamheid

  • Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen bekwaamheid en het regelmatig bijscholen.
  • Je zorgt dat wij tijdig beschikken over het diploma nummer(s) van je diploma’s.
  • Je kent je grenzen van kennen en kunnen, voert alleen interventies uit waartoe je bevoegd en bekwaam bent.
  • Je kent de indicaties en beperkingen van de materialen waarmee je werkt.
  • Je bent fysiek en mentaal in staat om onder uiteenlopende omstandigheden zorg te verlenen.

Zorgcontacten en zorgverlening

  • Je behandelt de zorgvrager, diens naasten, omstanders en andere zorgverleners met respect, open en onbevooroordeeld.
  • Je hebt respect voor de lichamelijke integriteit en het zelfbeschikkingsrecht van de zorgvrager.
  • Je houdt rekening met de levensbeschouwelijke opvattingen en cultuurpatroon van de zorgvrager, als mede evt. taalbarrières.
  • Je vraagt waar mogelijk toestemming aan zorgvrager/diens vertegenwoordiger om eerste hulp te mogen verlenen en accepteert een eventuele weigering.
  • Je werkt via het “vier ogen principe” samen met een andere zorgverlener.
  • Je informeert de inzetcoördinator / aanwezige zorgprofessionals over zorgvragen die jouw eigen niveau overstijgen.

Gedrag en professionaliteit

  • Je hebt een proactieve houding op het evenement, werkt signalerend en houdt zicht op toename van zorgvragen of optreden van specifieke omstandigheden.
  • Je bent klantvriendelijk, correct en bent je bewust van je voorbeeldfunctie als zorgverlener.
  • Je gedraagt je binnen de kaders die passen bij het niveau waarop je bent ingezet.
  • Je komt uitgerust naar het evenement en nuttigt voorafgaand of tijdens het evenement geen alcohol en/of drugs. Je rookt niet in bijzijn van zorgvragers of in het zicht van het publiek.
  • Je gebruikt geen medicatie die gedrag, handelen en inzicht kunnen beïnvloeden.
  • Je doet geen uitingen over zorgvragers of collega’s op social media.
  • Je mengt je tijdens het evenement niet in  conflicten en bent onafhankelijk.
  • Je verwijst  bij vragen van de pers/media naar de organisatie van het evenement.

Persoonlijke hygiëne

  • Je draagt zorg voor voldoende persoonlijke hygiëne.
  • Je draagt schone kleding en vervangt deze indien deze zichtbaar vervuild is als de setting dit toelaat.
  • Je nagels zijn kort, schoon en zonder nagellak. Ook kunstnagels zijn niet toegestaan.
  • Haren, baarden en snorren moeten schoon en verzorgd zijn. Lang haar opgestoken of bijeengebonden, baarden en snorren kort.
  • Je draagt geen hand- en polssieraden, kunnen deze niet af dan plak je niet gladde ringen af en draagt bij ieder contact wegwerphandschoenen. Dragen van polshorloge wordt afgeraden, indien toch gedragen dan goed desinfecteren. Je draagt geen polshorloge bij een verplaatsing van een zorgvrager.
  • Je gebruikt papieren zakdoekjes eenmalig en wast / desinfecteert daarna je handen.
  • Je bedekt bij hoesten of niezen je mond en wast / desinfecteert nadien je handen.
  • Je eet en drinkt niet in ruimten waar gewerkt wordt met zorgvragers en/of lichaamsmaterialen.

 

Geheimhouding, vertrouwelijkheid en registratie

  • Je hebt respect voor de privacy van de zorgvrager en zorgt voor voldoende privacy tijdens de zorgverlening.
  • Je behandelt alle info over een incident, de zorgvrager en de behandeling als strikt vertrouwelijk, deelt alleen info met zorgverleners die direct bij de behandeling van zorgvrager betrokken zijn.
  • Je vraagt alleen info aan de zorgvrager die direct relevant is voor de behandeling van de actuele zorgvraag.
  • Je zorgt voor een adequate registratie van het zorgcontact op de turflijst of op het  zorgcontactformulier.

 

Samenwerken

  • Je werkt adequaat samen met anderen in een team.
  • Je bent toegankelijk voor andere zorgverleners en bereikbaar voor consultatie.
  • Je kent je plaats in het team en de ketenzorg.
  • Je bent open naar andere zorgverleners en spreekt zo nodig anderen op correcte wijze aan op mogelijke fouten of onjuist gedrag.
  • Je maakt melding van ongewenst gedrag, (seksuele) intimidatie, discriminatie of agressie jegens jezelf, collega’s of zorgvragers bij de inzetcoördinator van het evenement.

 

Operationeel

  • Je stelt je op de hoogte van het zorgplan en de voor jou relevante afspraken en informatie.

 

Bovenstaande is de gedragscode evenementenzorgverleners zoals omschreven in de Veldnorm Evenementenzorg, deze omschrijft wat de normen zijn voor goed zorgverlenerschap door zorgverleners op evenementen.

 

Vrijwilligerswerk is vrijwillig maar niet vrijblijvend, wij rekenen op je als je je hebt aangemeld om te posten op het evenement. Mocht je onverhoopt toch niet aanwezig kunnen zijn meld je dan op tijd af zodat wij in de gelegenheid zijn een vervanger voor jou te regelen.

Afmelden kan via een mail naar: evenement@ehbo-be.nl


Afmelden tijdens het evenement kan door te bellen naar de evenemententelefoon: 06-53908055

Info

 

Koninklijk erkend, opgericht 1929.

 

K.v.K: 40258757

Bank: NL59 RABO 0106 8019 10

Adressen

Secretariaat:
Kerkakker 7
5056 LJ Berkel-Enschot

Locatie Cursus & Herhalingen:
Cc de Schalm
Trappistinnentuin 77
5057 DJ Berkel-Enschot
Terug naar boven