Functie: Bestuurslid
Functie omschrijving:
Voor alle bestuursleden geldt dat het belang van de vereniging vooropstaat bij het uitoefenen van de taak. Mocht er sprake zijn van een tegenstrijdig belang dan wordt dit direct besproken binnen het bestuur. Het betreffende bestuurslid mag dan niet meepraten en meebeslissen. Bestuursleden spreken elkaar aan op gedrag en zorgen ervoor dat er bij wanbeleid direct wordt ingegrepen. Het bestuur werkt collegiaal samen. De werkzaamheden worden in onderling overleg verdeeld. Van alle bestuursleden wordt verwacht dat zij oog hebben voor relevante ontwikkelingen op het gebied van de eerste hulpverlening en goed op de hoogte zijn van wat speelt bij de vereniging. Van bestuursleden wordt verwacht dat zij affiniteit hebben met de EHBO, reanimatie en vrijwilligerswerk. Naast de algemene bestuurstaken zijn er aanvullende taken per functie binnen het bestuur:
  • Maakt periodiek artikelen over de ontwikkelingen van en binnen de vereniging in zowel dag als weekbladen
  • Heeft nauw contact met het bestuurslid die de website beheert
  • Fungeert als 2e verantwoordelijke voor het materiaal van de vereniging
  • Inventariseert periodiek bij de leden naar hun ervaring bij en tijdens het posten bij de diverse evenementen
  • Inventariseert periodiek bij de organisaties over hun ervaringen van de steunverlening bij hun evenementen
  • Houdt een overzicht bij van de diverse jubilarissen