Functie: Penningmeester
Functie omschrijving:
Voor alle bestuursleden geldt dat het belang van de vereniging vooropstaat bij het uitoefenen van de taak. Mocht er sprake zijn van een tegenstrijdig belang dan wordt dit direct besproken binnen het bestuur. Het betreffende bestuurslid mag dan niet meepraten en meebeslissen. Bestuursleden spreken elkaar aan op gedrag en zorgen ervoor dat er bij wanbeleid direct wordt ingegrepen. Het bestuur werkt collegiaal samen. De werkzaamheden worden in onderling overleg verdeeld. Van alle bestuursleden wordt verwacht dat zij oog hebben voor relevante ontwikkelingen op het gebied van de eerste hulpverlening en goed op de hoogte zijn van wat speelt bij de vereniging. Van bestuursleden wordt verwacht dat zij affiniteit hebben met de EHBO, reanimatie en vrijwilligerswerk. Naast de algemene bestuurstaken zijn er aanvullende taken per functie binnen het bestuur:
  • Beheert de kas
  • Verzorgt de financiële administratie (inkomsten en uitgaven)
  • Zorgt samen met en of de secretaris of vice voorzitter voor een 4-ogen principe bij betalingen
  • Controleert of de bestedingen volgens begroting gaan
  • Maakt contributienota’s en eventuele andere facturen op en stuurt deze uit
  • Maakt na het posten de desbetreffende factuur op en verstuurd deze
  • Maakt de desbetreffende factuur n.a.v. een sponsorovereenkomst op en verstuurd deze
  • Begeleidt en beheert de financiën van eventuele commissies
  • Onderhoudt contact met het (bestuurs-)lid dat verantwoordelijk is voor de ledenadministratie
  • Beheert een overzicht van verstuurde en betaalde facturen en bespreekt deze tijdens de bestuursvergaderingen
  • Doet de betalingen namens de vereniging
  • Verzorgt ten behoeve van de bestuursvergadering en de algemene ledenvergadering de verantwoording over het gevoerde financiële beleid
  • Stelt een begroting op
  • Vraagt in samenspraak met de secretaris subsidies aan
  • Verleent de leden van de kas controle commissie alle toegang tot de administratieve bescheiden van de vereniging.
  • Overlegd minimaal 1x per kwartaal een overzicht van een financieel overzicht van het lopende jaar
  • Maakt deel uit van het dagelijks bestuur.